Peking
18. novembra (TASR) - Čínsky výrobca elektroniky Xiaomi v pondelok
oznámil, že v 3. štvrťroku 2024 zaznamenal nárast tržieb o 30,5 %.
Prispelo k tomu aj uvedenie jeho prvého elektrického vozidla, sedanu
SU7, na trh. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Spoločnosť Xiaomi vstúpila na preplnený čínsky trh s elektrickými
vozidlami s cenami, ktoré priťahujú pozornosť. Cena základného modelu
jeho vozidla, ktoré čerpá štýlové prvky od Porsche, je menej ako 30.000
USD (28.347,35 eura). Je tak o 4000 USD lacnejší ako základný model
Tesla Model 3 v Číne.
Čínska spoločnosť v pondelok zároveň zvýšila svoj cieľ predaja v tomto
roku na 130.000 kusov áut z pôvodných 76.000 kusov. Aby udržala krok s
dopytom, od júna zdvojnásobila výrobné zmeny.
Tržby Xiaomi za tri mesiace do konca septembra vzrástli o 30,5 % na 92,5
miliardy jüanov (12,09 miliardy eur). Prekonali tak odhady analytikov,
ktorí očakávali tržby vo výške 91,1 miliardy CNY.
Automobilový biznis Xiaomi však zatiaľ stále vykazuje straty. Táto
divízia oznámila za 3. štvrťrok upravenú stratu 1,5 miliardy CNY a hrubú
ziskovú maržu 17,1 %.
Spoločnosť Huatai Securities však predpovedá, že v roku 2025 dodá Xiaomi
až 400.000 elektromobilov, keď dopyt po elektrických autách vzrastie a
ich predaj bude predstavovať zhruba pätinu tržieb čínskej firmy v
porovnaní s 8 % v tomto roku.
Počas 3. štvrťroka si spoločnosť Xiaomi udržala svoju pozíciu tretieho
najväčšieho výrobcu smartfónov na svete s dodávkou 42,8 milióna kusov,
čo je nárast o 3 % a podiel vo výške 14 % na trhu podľa spoločnosti
Canalys.
Koncern Xiaomi oznámil za 3. štvrťrok nárast upraveného čistého zisku o
4,4 % na 6,25 miliardy CNY, čo je lepší výsledok než 5,92 miliardy CNY,
ktoré mu predpovedali analytici.
(1 EUR = 1,0583 USD; 1 EUR = 7,6492 CNY)